Välkommen

3 januari 2011

Januari 2011

Nytt år nya möjligheter som man säger. God fortsättning önskar jag er alla som läser här inne.

Nyårsafton var lugn och skön. Vi firade med god mat och bara mys i soffan med hundarna. Vid 12 slaget gick vi ut och tittade på fyrverkerierna en stund. Men det var snöstorm så smällandet upphörde efter ca 15 min vilket var skönt.
Hundarna bryr sig inte, men dom fick varsit märgben som dom hade fullt upp med.

Jag gjorde en Morotssoppa, som blev kanongod. Recept här



Sen blev det Tjälknöl på älg, potatisgratäng med västerbottenost, kantareller och sallad. Recept här



Vi har varit lediga och bara slappat. I går av alla dagar så åkte vi till IKEA och det gjorde resten av Stockholm också. Köpte en ny kran till köket...... äntligen :)

Idag ska jag åka med Gabrielle och Wide till Kista ellet Stinsen för att kolla lite och äta lunch. I morgon blir det till att jobba natt. Jag skulle mer än gärna bara jobba natt, passar mig alldeles utmärkt.

Inga kommentarer: