Välkommen

28 mars 2011

Inte mer snö nu

I går när jag åkte hem från jobbet vräkte snön ner, inget att göra något åt men trisst. Vet att det försvinner snabbt, men våren var ju här precis runt hörnet. Nu är det kritvitt ute igen, och vantarna satt inte helt fel på promenaden med hundarna.

Helgen gick åt att jobba, dessa helger är intensiva. Det känns i huvudet, jag blir trött. Men nu är jag ledig i 2 veckor och en av dom skall jag tillbringa i London. Åker på Onsdag med Madelene, och det ska bli så skönt. Madde kommer hit på Tisdag så vi kan äta lite smarrigt och ta ett glas vin.

Micke är gullig som vanligt och kör oss till Arlanda kl 05.00. Tidigt som attan, men när man ska resa så gör det ingenting alls. Längtar som bara den nu till underbara London.

Kan rekomendera en fin blogg som jag verkligen tycker om, en svensk tjej som lever utanför London med sin härliga familj. En blogg att bli glad av, tycker jag.

Kika in och läs på Svengland

Nu är tvättmaskinen klar och jag ska ta en dusch för att sen åka till Täby C för att luncha med min mamma.


Längtar till London, men längtar även till det här. Blir det någon ny hoj för mig, vet inte det riktigt ännu. Ska ju byta bil till att börja med.

2 kommentarer:

Cecilia/svengland sa...

Tack för rekomendationen! :-) Kul att veta att det är nån som uppskattar min blogg!Här ska va fint vårväder hela veckan med runt +15, så inga vinterkläder behövs!Hampton Court kan jag varmt rekommendera nu på våren och också en mindre stad som heter Richmond i västra London (nära där jag bor), ligger precis vid Thamsen, district line (den gröna) från stan, och en annan stad , Kingston, ligger också vid Thamsen väster ut! Ha det så trevligt i min hemstad! :-)

Ann Jolby Solander sa...

Tack Cecilia, Richmond får det också bli en av dagarna.