Välkommen

14 mars 2011

Matlycka

Ja, det är det verkligen efter en lååång jobbar helg med övernattning, så är det skönt att slippa tänka på middagsmaten.

I går tog Micke imot mängder med mat för 1 vecka. Men eftersom det är mat för 4 personer så har vi mat för 14 dagar. Alltså kommer maten till dörren med 2 veckors mellanrum, TOPPEN. Bröd och mjölk är det jag kommer att handla i fortsättningen. Kassen kostar oss ca 1500 i mån, inget okynneshandlande mer, alla recept är redan klara jag behöver inte fundera mer på det, SÅ SKÖÖÖÖNT.

Veckans recept är följande:

Måndag
Ungsstekt lax med spenat och citronsås

Tisdag
Pastagratäng med kycklingfärs

Onsdag
Linsgryta med cocosmjölk ris och broccoli

Torsdag
Asiatisk burgare med nudlar och sweet chilisås

Fredag
Fläskfilégryta med svamp och paprika

Mängder med mat och ALLA kryddor kommer i små plastbunkar. Så härligt att slippa affären och så härligt att prova på annan mat. Rexcepten sitter nu på kylskåpet och jag längtar till kvällen så jag fpr smaka den smarriga laxen.

Vill du prova på så gör det, ange min kod 9388 så betalar du 391 :- för din första kasse.

Inga kommentarer: