Välkommen

10 oktober 2011

Härlig känsla

Jag har jobbat på min nya arbetsplats Ons-Sönd och jag känner mig så glad och uppskattad. Vilket gäng det jobbar där, all heder och värme till dessa människor. Vilket engagemang och vilken proffsig inställning dom alla har för sitt arbetet.

Att jobba med barn med förståndshandikapp kräver tålamod och kärlek och det flödar det verkligen av hos dem alla, så har jag turen att också få vara där.

Min helg har varit suverän och Maritha som jag jobbat med vill jag även umgås med privat, hon är helt galet mysig och det strålar värme omkring henne. Tack Maritha för en kanonhelg i ditt sällskap :)

Idag tänkte jag kasta mig ut i svampskogen igen, men kände att jag måste fixa iordning lite här hemma. Det är dessutom älgjakt så man kanske ska tänka sig för så man inte får ett skott i röven av någon skjutkåt jägare.

Gör ett försök i morgon med skogen, tror inte dom jagar just där jag går, men det är antagligen skyltat.

Ska ta mig till butiken och köpa fläsklägg och kålrot till rotmos, riktig höstmat och dessutom väldigt gott.

Maken hade fixat kanonmiddag när jag kom hem från jobbet igår. Det doftade underbart gott. Biff ala Lindström med kantarellsås. Tyvär hade han glömt att krydda färsen så jag kunde inte äta biffarna. Är lite överkänslig när köttfärs smakar "bara" färs liksom. Undrar om han gör ett nytt försök på middagsfronten ?

Så är det efter operationen, jag är kräsen som attan och vissa saker går bara inte att äta.

Nu kikar solen fram här och det drar i svampnerven, men jag tar nu istället fram dammsugaren och gör lite fint här.

1 kommentar:

Novembersara. sa...

SV; Tack snälla du, det ska bli såå roligt och vi längtar så mkt!