Välkommen

23 oktober 2011

Jag kan inte sluta

att plocka svamp.

Älskar verkligen att gå i skogen och fylla mina kassar med trattkantareller. I dag var jag åter igen i fängelseskogen och lyckades släpa med mig 13 kg trattisar och gula kantareller hem.


Smilla skuttar runt som en liten kanin och njuter av alla härliga dofter. Hon är duktig och håller full koll på att det inte kommer några älgar eller andra plockare. Men här tror jag hon har tröttnat lite och vill gå tillbaka till bilen. Efter 4 timmars spring så kan jag faktiskt förstå henne.




Här är hälften av svampen, resterande gav jag bort :-) Dessa ska jag förvälla och ge till Isabelle & Anton. Själv har jag svamp för flera år framöver. Det som ligger i frysen skall till Madde i Uppsala.

Tar en tur i morgon igen, och leverera till någon som vill ha.

Inga kommentarer: