Välkommen

3 oktober 2011

Londonresan

blev som vanligt helt galet härlig.
4 dagar av strålande sol och 27 g varmt, shopping, mat och massa skratt.

Fick ett bra rum på hotellet, nu med egen dusch och wc. Underbara Michaela jobbade och tog hand om oss så klart.

Vi bor på Hotel Enrico för att det är rent, bra frukost och för härligt glada Michaela.


Vi har promenerat gata upp och gata ner, så motion har vi fått. Kan kanske behöva efter all god mat vi ätit. Solen strålade varje dag och det var riktigt hett, men härligt att förlänga sommaren iaf.

En dag tog vi bussen till Lewisham och kollade där. Hittade en restaurang som bjöd på kanonmat, och även ett Primark så det blev lite shopping där också. På bussen tillbaka till London höll vi på att förgås i värmen, så otroligt hett.

Lördagen den 1 okt fyllde jag 58 år och solen sken från en molnfri himmel även idag. Michaela tände ljus vid frukostborde och radion sjön Happy Birthday, så starten var helt ok på dagen. Av Madde fick jag ett kanonsnyggt armband som nu är en favorit, helt i min smak.

Vi tog oss till stadsdelen Camden som är ett måste. Härliga människor och härliga byggnader. Kollade Stabel market och där lyckades jag köpa 5 blusar för 10 kr styck, helt galet. Tog oss vidare ner till Carnaby Street för en latte och vila i solen en stund.

Primark har fått ett besök av oss varje dag, men på Söndagen orkade vi inte gå där mer än 10 min. Vi har shoppat som tokiga och jag har nu fyllt på min höstgarderob med härliga färger på kläderna. Det är så märkligt att handla för under 3.000 kr och endå så vägde väskan 19 kilo med bara nya snygga kläder.

Vi har varit runt halva stan och bara njutit av god mat och massor av skratt. En dag på Oxford street stod en kvinna och sålde ut parfymer. Vi stannade och lyssnade på henne och så höll hon upp en stor flaska och undrade om någon ville ha den. Jag skrek visst högst och fick den med mig hem, helt gratis tack för det.


Fantastiska 4 dagar har vi haft och nu lever vi på det här tills det är dags att åka till våren igen. Tack Madde för en toppen weekend i vackra London.

Tack underbara Michaela för servicen på Hotellet :)


KLICKA HÄR FÖR MER BILDER

Inga kommentarer: