Välkommen

21 mars 2012

Fantastisk Onsdag

Härligt att vakna på jobbet och solen strålar. Kl 0800 låser vi dörren och säger Hej då och var och en åker hem till sitt.

Hundarna blir som alltid glada när jag kommner hem, ännu gladare när jag sätter på mig joggingkläderna.
Traskar iväg i hög takt och hundarna travar fint bredvid. Möter inte en enda människa på 4 km, vart är dom i det strålande vädret. ? Men det är väl så i ett sommarstugeområde , många är inte här och de fast boende på sina jobb.
Känner att jag fyller på med ny energi under promenaden som numera går i väldigt rask takt, utan att jag pustar och stånkar fram. Efter halva vägen blir jag ordentligt svettig och ökar takten till Meghans förtret, inget nosande utan raka spåret framåt.

Uppförsbacke men jag tappar inte farten utan fortsätter upp upp upp. Sitter en stund på altan och bara njuter av solen och VÅREN, när vi är hemma igen. Hundarna vill in för att dricka vatten, och jag för att duscha.

Tar mig en Latte och lyssnar på musik. Snart ska jag åka ner på centrum och luncha med Helena.

Nu är jag ledig i 10 dagar och på Tisdag åker jag till underbara London med lika underbara Therese.




Inga kommentarer: