Välkommen

23 mars 2012

Sköna Fredag

Vaknar tidigt, innan Micke har åkt till jobbet. Det är ljust ute och jag ser att solen snart kommer runt hörnet och strålar över huset. Himmlen är blå och det känns så lyxigt att vara ledig i 10 långa dagar.

 Borde plocka fram dammsugaren och sätta fart, men tar en långis med hundarna istället. Tar mig en latte och myser en stund framför datorn. Hör av mig till Helena så åker vi till Täby C och flanerar runt en stund, äter sallad till lunch.

Vi åker tillbaka till Åkersberga och tar en fika på Smörkransen, går ut och sätter oss i solen en stund, men det blåser så väldigt.

In på ICA för att handla lite innan det är dags att åka hem. Hundarna busar som galningar på tomten och jag hgör iordning på altan på baksidan. ÄNTLIGEN kan man sitta ute utan att frysa. Tar en latte och tittar på hundarna som jagar varandra som tokiga.

I morgon åker Micke till Kolmården för att klappa vargarna och jag stannar hemma och myser med vårsolen och hundarna, städar då istället.

Inga kommentarer: