Välkommen

11 juni 2011

Veckan gick fort

och nu är det Lördag igen. Inget Bröllop idag men fest iaf. Vi ska till Britta och Jadde på kalas, Jadde har fyllt år. Härligt att det är så underbart väder så vi kan sitta i deras vackra trädgård.

Var hos Britta igår och fikade och dom bor så fint. Dom förra ägarna skulle inte känna igen sig om dom kom dit nu. Oj, vilket jobb dom har lagt ner på sitt hus och vackra trädgård. Ska ta lite bilder idag så får ni se senare.

Jag har varit ledig hela veckan och det gör ju inget att solen har strålat nästan hela tiden. Det är så skönt att börja dagen med en Latte ute i solen.
Hundarna springer som tokiga på tomten en kort stund, sedan söker dom upp skugga eller som Meghan en stol.

Sfinx lägger sig gärna i soffan på altan.

Jag är ofta tidig med att plantera vårblommor, och det gjorde jag även i vår. Vid ytterdörren hade jag så ståtliga panseér som var som en djungel i sina stora krukor, men en morgon var dom uppätna ner till rötterna. Likaså många av mina nyplanterade blommor i trädgården.

En Råbock är helt orädd tyvär. Eftersom vintern var så tuff så har jag matat dom med pellets och grönsaker och den ena stannade kvar och har haft vår tomt som sitt revir. Att Meghan tokskäller på honom bekymmrar honom inte, han vrider på huvudet och glor och bryr sig inte det minsta. Men i Tisdags satte jag upp oasis indränkt i blodmjöl, vatten och ammoniak.
Har inte sett honom sen dess och jag har nu planterat nya blommor.

5 l vatten
1 pkt blodmjöl
2 dl ammoniak

En liten del av det han lyckades mumsa i sig, den fulingen. Ska sätta ner en del av dom igen och se om dom orkar blomma.


Jag har ett projekt i trädgården och det är alltid kul att göra fint.
Just nu ser det bara stökigt ut men det kommer att bli bra, hoppas jag. Ska lägga markduk och sedan ska det bli en stenrabatt, men väldigt lite växter, men en del betongprylar. Jag ska gjuta något slags vattenskapelse, har inte bestämt riktig hur den skall se ut, men till Midsommar skall det vara klart.

Ser ju inget vidare ut just nu.

Var till Täby C igår och köpte mig 2 nya klänningar. Förra sommarens är lite för stora även om jag kan ha dom. Hittade dessa två. En för kalaset idag och den andra för Monikas 50 års fest i Augusti.


I går kväll åkte Gabrielle, Wide och jag till Vaxholm och åt middag. Satt ute och mös i sommarvärmen och tog sedan en promenad och åt glass. Vaxholm är verkligen vackert på sommaren.


Lite bilder från trädgården kommer här.

Fick för 3 år sedan detta Syrenträd av en kvinna som skulle gräva upp det och slänga det på tippen. Men nu ger det härlig skugga i vår trädgård.

Holken är köpt som dekoration, men varje år så byggs det bo där. Nu är det ungar som piper efter mat.

Nu vill Micke ha hjälp i trädgården med projektet, så jag kikar iväg. Ha en skön Lördag.

Inga kommentarer: