Välkommen

18 januari 2012

Skön slappardag

Snön vräker ner när jag drar upp rullgardinen, vackert visserligen men inte alls vad jag vill se.
Jag är ingen vintermänniska, men det är som det är.
Frukost för oss alla tre, och sen en hundpromenad på det.

Skönt ute och tyst och i skogen. Härligt att ha skogen bakom huset.

Grekisk sallad till lunch

Nu vill hundarna ut på en längre promenad så det är gummistövlar och mössa som gäller i snövädret. Hundarna springer som tokiga och gillar att det är lite snö på marken, massor av Rådjurspår som måste luktas på :-)

Smilla gillar att rusa som en galning i skogen, upp på stenar och över omkullfallna träd. Meghan tar det lugnare och har fullt upp med att lukta på allt på marken.

                                                             
Huset sett från baksidan.


                                          Så skönt att vila en stund efter prommisen.



                                                         
Tar mig en latte och skorpor och sätter på TV, Rasmus på luffen funkar även vid 58 års ålder.
Nu har det slutat snöa och det håller på att skymma, men snart mycket snart sitter jag på altan och fikar i vårsolen.



Inga kommentarer: