Välkommen

20 februari 2011

Skön helg

har vi haft. Åkte till IKEA och shoppade lite igår. Köpte ny garderob till hallen. Har man compact living så saknas det alltid utrymme. Nu är rummet avdelat med en stor garderob som jag nu kan fylla med vinterkläder.

Åt en god middag med fisk ugnen med champinjonkräm, så gott. Unnade mig en drink under kvällen och det hettade i ansiktet i flera timmar. En skön och slapp Lördag blev det.

Vaknade i morse och det var 12 g i huset, något småruggigt även för mig som gillar när det är svalt. Värmepumpen hade gått på lunch, men Micke mekaniker fixade till den tack och lov.

Garderoben kom på plats och jag satte igång med storstädning. Dammtorkade i hyllor, bänkar och fönster. Fixade med alla blommor och har även sytt 5 kuddfodral, 3 löpare blev det också.

När jag skulle lägga på kuddarna på det nytvättade överkastet så hade katten spytt på det och inte en liten pöl utan rejäl blaffa, urrk. In i tvättmaskin igen.

Nu blir det hemlagade hamburgare och pommes till middag, sen en skön slapparsöndag.

Inga kommentarer: