Välkommen

17 februari 2011

Solen strålar

och livet känns riktigt härligt. Snart är Februari slut och vi är ännu närmare VÅREN. Trädgården vaknar, altandörren står öppen mer och mer och kaffet dricks ute. Jag längtar så.

I går var jag och hämtade min lilla Signe på dagis. Hon blev så glad när hon såg mig i grinden. Underbart med en liten som glatt ropar - Mormor !

Vi knallade hem i kylan och satte oss och åt lite frukt och Signe pratade på om sina kompisar Otto och Liv på dagis.


Vi pratade om sommaren som kommer och jag sa att hon då kunde komma till mormor och bada i bassängen.

Efter en stund tittar hon på mig och säger med ett leende:
- Signe bada i sängen ?
- Ja, svarar jag. Du kan bada i bassängen
- -Andra skorna på då, säger hon. Jag förstår att hon menar sommarskor. Klipsk liten tjej :)

Sen var det dags för matlagning och Signe gjorde salladen och jag fixade kycklingen från Linas matkasse, så lätt och gott. Ska nog ta och prova på det där, få maten till dörren är inte en dum idé.

Maten smakade mums tyckte Sigen.

Efter maten så hjälptes vi åt att diska, så klart.


Bolibompa är ett måste då man är 2 år, tycker Signe iaf.

Jag försökte flika in med ett annat program efter Bolibompa, men det tyckte inte Signe var något vidare.


Bättre då med spring och lite bus.

Avslutar med lite sång för mormor.



Nu åker jag till centrum för att fika med Anki.

Inga kommentarer: