Välkommen

11 april 2010

IKEA x 3 och ingen hoj

Lördag och vi åkte iväg för att kolla lite hojar. Känner att jag måste ha en ny, kan inte vara utan ju. Åker först till Kungsängen och Micke kollar på en Guzzi, men inte riktigt vad han ville ha. Till Guzzibutiken och tittade vad som fanns där. När vi endå var i närheten av IKEA så köpte vi ett köksskåp och det som behövs till plus skivan som skall ligga ovanpå. Vidare till Sätra för att se vad som fanns där i hojväg. Jag vill ha en custom, tror det blir en Marauder igen.

Min gamla hoj.

Det fanns en del beggade hojar, en Kawasaki som var snygg. På väg ut står den här, en Suzuki Gladius helt ny modell och så SNYGG och fabriksny. Fanns ingen att provköra just därför heller. Men den vill jag verkligen testa.



Eftersom vi glömde gångjärnen till köksluckorna så åkte vi till IKEA i Kungens kurva för att köpa dessa. Fikade, köpte det vi skulle så hem igen. Packade ur bilen, jag började med middagen, Micke åkte för att hämta Lone och Wide. Middag med barnbarnen, sen var det dags att skruva ihop skåpet. Gjorde klart skåpet, fick i lådan med Mickes hjälp så nu har jag gott om plats för bunkar och annat. Dessutom har jag en arbetsbänk framför fönstret. Härligt att titta ut i skogen och baka bullar där :)
Det blev så toppenbra, bara det att vi glömde att köpa hyllplan.



Lone, Wide och jag åker ner till Rädda Barnens loppis,sen hämtar vi Gabrielle så åker vi till IKEA för 3:e gången den här helgen. Köpte hyllplan, fikade och strosade runt lite. Vidare till Rusta köpte en matta, sen hem igen. Sitter nu här och är så nöjd med mitt lilla hus som jag älskar. Micke är ute och åker hoj, kul för honom.

Vill ochså brumma runt på småvägarna och känna farten.

1 kommentar:

ANNA sa...

Fina Motorcyklar.. det är min dröm att ta Mc kort och få åka hoj!!
Det är ngt jag ska göra när jag nått mitt mål i viktminskningen.
Om det är nåt som jag behöver veta eller så om träffen senare, så kan du väl mejla mig!
Jag har tagit ett litet uppehåll med facebook och min blogg!
Så min mail är annaois@live.se
Kram Anna