Välkommen

2 april 2010

Myskväll med barnbarn och vänner


Lone och Wide sov över hos oss i Onsdags. Det blev lite pysselkväll eftersom Wide skulle gå påskkärring så ritades det påpskkort i mängder. Lone gillar min iPhone så hon fastnade i alla roliga spel som finns på den.

Lone var så gullig och skulle läsa ur de nya böckerna dom fick i påskpresent, men efter 2 sidor undrade Lone om Wide fattade något av vad hon läste. Hon fick bara ett -Hmmm till svar av en Wide som somnat.

Mer pyssel på f.m sen var det dags för pannkakor för påskkärringar kan inte vara hungriga. Körde Wide till sin kompis, sen hämtade vi Gabrielle på skolan. Åkte ner till frisören och kollade in Mickes nya snygga frisyr. Passade på att äta lunch på Pizzerian Storängen, deras pizzor är helt oslagbara. Många pizzerior har vi i Åkersberga, nu har vi även en i Världsklass.

Åkte och bytte Lones stövlar i Arninge, sen hem för att fixa inför kvällens restaurangbesök.

Hämtade Britta och Jadde så åkte vi till Grekiska restaurangen Faros på Söder. Maten är underbar liksom personalen. Jag äter inga mängder och klarar inte förrätt varmrätt och efterrätt. Så jag nöjde mig med en huvudrätt Calamaris. De andra åt 3 rätters, kyparen tyckte dock att jag också skulle ha en efterrätt så han bjöd på hallonsorbet som faktsikt slank ner. Har ni inte varit där så gör ett besök på FAROS

Sedan gick vi vidare till kvarteret "Kålroten" :) och till baren Roxy där vi satt och tog oss några drinkar och pratade. Vi hade verkligen en riktigt mysig kväll, saknar Britta och Jaddes sällskap så nu bestämde vi oss att verkligen försöka umgås mer. Skall ses på Måndag och fika och äta glass på nya glassbaren i vårat centrum. Nästa restaurangbesök blir KohPangan

I dag Fredag blir det till att handla inför Söndagens middag med hela familjen. Då blir det Lammstek med kantarellsås och potatisgratäng. Ska också köra Micke till garaget där han har sin MC så han får ta hem den och putsa upp den inför premiäråket. Vill också ha en hoj ju. Nu är jag lite ledsen att jag sålde min.

Miss my bike

1 kommentar:

Birgit sa...

verkar som du har haft det mysigt med vänner och barnbarn . önskar dig och de dina fortsatt trevlig påsk