Välkommen

28 april 2010

Klippkort på IKEA

Nu har jag besökt IKEA 5-6 gånger på lika många dagar. För korta ben till kökskåpet och en för kort lucka den här gången. Hämtade Gabrielle och Wide på respektive skola så susade vi iväg till IKEA. På vägen stannade på Plantaget och köpten en Bokharabinda och en Kaprifol.


Måste verkligen tänka till bvart jag skall plantera Bokharabindan, den kan bli 9 m hög.


Mmm.... längtar tills kaprifolen blommar för den luktar så gott. Den ska sitta i rabatten framför verandan så jag inte missar den härliga doften.

Nu är köket nästan klart. Mosaiken på golvet är på plats,bara mässingslisten som skall skruvas fast. Köksskåpen står nu där dom ska och jag har plötsligt plats över, inga knökfulla skåp längre.
Byggmax ska få ett besök idag för inköp av mässingslist,trälist och betong. Sen är det äntligen KLART, och fint blev det också.

Först blir det städning och sen ska jag plantera mina växter, så mysigt. Snart är det dags för alla krukor och lådor att få blommor, men jag väntar lite till så det blir varmare på nätterna. Ska också gjuta fler blomlådor och en fotölj i trädgården.
Ska också göra en betongbänk. 2 lånade bilder kommer här.




Kul att jobba med Hypertufa så här gör man "smeten"

2 1/2 del sand
en del cement
1 1/2 del fuktad torv

Blanda med spade
eller helst med cementblandare

Tillsätt vatten, så pass mycket att "smeten" går att forma till en boll, men är något lös.

det finns recept med en del grov sand- en del cement- och en och en halv del torv för den som vill ha en mer kalkstensliknande yta.

Några av mina alster:










Nu är det dags för städning, sen väntar trädgården. Till kvällen ska jag in till huvudstaden och äta Tapas med Donna, mysigt. Sist vi sågs blev alldeles för kort.

1 kommentar:

Monica sa...

fina saker du gör,, ha så trevligt i kväll ;)