Välkommen

19 april 2010

Solig härlig helg

Lördagsmorgon och solen strålar och värmer upp den kalla jorden. Vi gör oss iordning, packar in hudarna och hojkläder. Tar oss till Biltema för att byta Mickes sterio som inte funkar som den ska. Sedan vidare till Pizzahut för lite lunch. En härlig salladsbuffé för 29:-, man kan äta obegränsat. Ett tips till alla GBP opade.

Så vidare till Yamaha i Haninge och där står PÄRLAN, en Yamaha Wildstar 1100.



På med alla kläder för en provkörning, men killen får inte igång hojen, batteriet är totalt dött. Bestämmer att vi ska komma in i veckan när den är fixad och klar, och bokar upp hojen.
Kollar in butiken med kläder som har rea och hittar en snygg skinnjacka för halva priset så den köper jag. Nu har jag iaf en MC jacka, en bit på vägen.

Pratar om hojen på väg hem och jag är sugen, men det surrar en tanke i bakhuvudet hela tiden.

Anton och Isabelle kommer över och vi äter hemlagad potatissallad och starka korvar. Gör även kycklingbiffar till Isabelle och mig, dom blev så goda. När dom har åkt blir det bara en slapparkväll framför TV.

Vaknar på Söndag och har nu bestämt mig för att det är inte en Wildstar jag vill ha, nej det blir en Marauder igen. Gillar den hojen så det är en sån jag vill ha.

Även denna dag bjuder på strålande sol och vi fixar ute i trädgården och rensar bort allt från rabatterna. Det är så härligt när våren finns under alla löv. Nu är alla möbler på plats, och jag skall nu kolla krukorna så dom är hela.

Skönt att sitta i strålande sol och äta lunch. Idag blev det kycklinglevergryta med ris och sallad.

Skall även gjuta en betongfotölj att ställa i trädgården. Det blir även en hel del betongkärl för blommor. Det gäller bara att bestämma sig för vart dom skall stå för sedan blir dom lite väl tunga att flytta runt på.

Friskis&Svettis på kvällen sen tar vi det bara lugnt framför Tv och jag kommer isäng ovanligt tidigt, redan vid 22.30.

Idag Måndag strålar solen igen och det är så mysigt att bara sitta och titta ut genom fönstret. Ska göra rent hos ankorna och baka kanelbullar idag. Det är avslutning på Linedancen så vi dansar 3 timmar i kväll. Då hinner vi också med att fika och äta bullar.

Nu är det kloklippning på hundarna som gäller först, sen blir det en latte innan bullbak och ankrace.

Hazel och Nora vilar utanför utställningstältet

1 kommentar:

Monica sa...

Klart jag gör men jag hittar inte just det , kan heller inte rita och nu vill jag göra den , just denna månaden, sådetså ;)
Tänkte bara om nån annan hade lite tips där hemma eller hade sett en snygg bild;)