Välkommen

6 juli 2009

Ännu en härlig helg

Lördagen började med att jag fick sovmorgon. När jag kom upp var Micke redan igång med att storstäda hela huset, och fint blev det. Jag passade på att plantera lite blommor i trädgården, tvättade en maskin kläder, och bäddade rent i sängarna. Så åkte vi till Bygg Max och köpte gipsskivan som jag skall ha till min mosaik på köksgolvet. Blir nog bra det där. Åkte och köpte glasmosaik i vackra färger också.

Micke spikade upp en del lister i köket, och flyttade på kontakten till kylen så nu är det bara en lampa kvar som ska upp. Sen är köket klart, förutom mosaiken till golvet då. Men jag behöver nog ett par dagar på mig den är ju ganska stor, 1,70 x 50 cm tror jag. Micke sålde sin gamla bil.

Åkte ner till Golden West för Micke var pizzasugen. Jag åt ca 1 dl pasta Bolognese, resten fick jag med hem. Jissus, äter som en myra numera. Träffade härliga Anki med sin kompis, dom käkade med oss. Lone, Wide och Gabbi kom förbi och morsade. Dom hade vart i Stallarholmen på Vikingamarknad.

Hade en toppendag tillsammans igen och mös med film och på kvällen. "Låt den rätte komma in" Helt klart sevärd.

Söndagen kom och vi åkte till Vikingamarknaden i Stallarholmen. Vi åkte gamla Strängnäsvägen och det var så mysigt. Massor av loppiställen, mysiga matställen och söta små butiker längst vägen. Taxinge slott tänkte vi ta på hemväge, men det får bli en annan gång.

Vikingamarknade var så mysig med massor av marknadstånd och härlig försäljning av vikingasaker. Kläder, skor, tyger, smycken och mat. En smedja var på plats och det var kul att stå där och titta på killarn som jobbade. Vikingar som fäktades med varandra och andra uppträdanden, bjöds det också på.

Micke beställde grillat vildsvin, bulgur, stekta grönsaker med solrosfrön...Mmmmmm så gott. Jag åt lite men köttet funkade inte så bra. Det ville inte stanna kvar i magen så urk kom det upp igen. Det är något jag får vänja mig vid nu efter operationen att jag måste lära mig att tugga ordentligt.

Köpte födelsedagspresent till Isabelle, och en del fina saker till mig själv. 2 jättefina läder armband och ett smycke i brons. Köpte även en härligt god ost av getmjölk. På vägen hem åkte vi förbi låprisvaruhuset Hedlandet, men hittade inget där denna gång. Ok, lösgodis köpte jag. Vi hade vekligen en toppendag.





Vilka är det som pspelar Hep Stars eller Casanovas, kan man ju undra













Väl hemma så gjode jag en smarrig sallad på jordgubbar, honungsmelon, fetaost, getosten och färsk mynta. Till de hade vi mitt hembakta bröd och rökt skinka.... Så gott. Älskar att umgås med min man, 19 Juli fira vi 23 år tillsammans.

Inga kommentarer: