Välkommen

12 juli 2009

Dagarna susar förbi

Torsdag 9 Juli och det ösregnar på Isabelles 21:a födelsedag. Men gästerna är bjudna så vi får sitta inne till kvällen. Isabelle kom på e.m så gjorde vi 2 fina tårtor. Ringde och beställ Thaimat hos Purnthai. Thailändare som lagar sin mat hemma och levererar eller så hämtar man själv. Anton åkte och hämtade så åt vi när Micke kom från jobbet, så gott.

Dukade och ställde fram tårtorna innan alla gäster kom. 15 stycken var tårtsugna och vi fick sitta inne för det var blött och ruggigt ute.Det var släktingar på Antons sida så vår familj,utom Michaela med familj. Dom åkte till Gotland i går.

Hade en riktigt mysig kväll med massor av prat och skratt. Tror Isabelle var mycket nöjd med sina presenter. Klänning,halsband,vikinga armband, sandaler, presentkort, smycken, pengar,kamera, convercedojor. En mysig kväll blev det iaf.
Min man Micke, Antons pappa ,Antons syster,Vivecka, Antons morfar och mormor och Antons mamma. Gabrielle min dotter, Antons rygg, min mamma, Christer, Isabelle, Lone och Wide.Födelsedagsbarnet Isabelle Wide med sin mamma Gabrielle som också ville vara med på bild. Anton med sin gulliga morfar Stig.

På Fredagen åkte Isabelle och jag till Täby C och hämtade min snygga glasögon, blev verklige nöjd med båda paren. Häftigast är ju att nu ser jag ju betydligt bättre.
Åkte vidare till Kista C för att byta skorna som var för stora. Gick till Pong för att äta deras smarriga lunch.

Helt klart den bästa Thaimaten i Stocholm. Det bästa är att man kan köpa en Tappas skål med mat för 35 :-, fritt val av 8-10 olika rätter. Passar mig utmärkt för det är ca 1½ dl mat ch de är knappt jag får mig det. Gott som attan är det iaf.

Skjutsade hem Isabelle som skulle göra klart sina smörgåstårtor till kvällens fest med sin sambo och kompisar. Jag åkte hem och lagade middag till Micke och mig, ugnsstekt forell, hemlagat potatismos och dillmajonäs sås, mums det var också gott.

Jag drack mitt första glas vitt vin efter operationen och det funkade fint, inga konstigheter.

Lördag, frukost och mediciner så bar det iväg till Norrtälje och American Car Show i strålande sol. Först åkte vi och kollade en dator till Micke, men han hittad inte den han ville ha.Gick och åt lunch på ett ställe som alltid har haft kanonmat, men tyvärr så var den usel idag, urrk smakade ingenting och var dessutom kallt.

Sedan ner på stan och alla fina bilar. Massor av utställare och mängder av folk. Träffade Britta&Jadde, Pia&Thomas och Anette&Uffe. Vi fikade med dom och då kom även Danne från Mickes jobb flanerandes och satte sig hos oss en stund.

Gick vidare och njöt i solskenet. Åkte sedan tll Flygfyren för att handla så vi kunde laga Indisk kycklinggryta till kvällen. Det blev betydligt godare än vår mindre goda lunch. En riktigt härlig solig dag fick vi i Norrtälje.

Var iväg och köpte nya perenner till rabatten när Micke tog en hojtur med Danne. Blev så fint i rabatten. Älskar att pyssla i trädgården.

I dag Söndag solen sken och Micke skulle städa carporten, men det ville inte jag. Meghan och Smilla packades in i bilen så åkte vi till Kårsta skogen för at plocka kantareller. Gick ca 1 timme och hittade runt 1 ½ liter, men jissus vad mygg det var. Är helt sönder biten på armarna, burrr.

På väg tillbaka till bilen så hittade Smilla ett älgkranium som var större än henne, men det tog vi med hem och Smilla gick som klistrad vid min sida till bilen.

Hundarna var så duktiga i skogen och höll sig nära mig. Ska klicka in Smila på kantarellsök .Smilla är snabb i skallen med klicken så det ska nog inte ta så lång tid. Har kantareller i en plastpåse som jag inte rört. Kolla filmen så härligt enkelt med en klicker.

Efter svamp plocket åkte vi till en härlig liten insjö som ligger i närheten och hundarna fick bada,och det gjord dom med besked. Meghan gillar att kasta sig långt ut så hon får simma. Smilla trodde nog att hon också gillade att simma, men så bra snopen ut då hon inte nådde botten, om hundar nu kan se snopna ut. Oj hon paddlade på med sin små framben för att komma in till land igen. Hade bara mobilen med så bilderna blev halvdana.



Pratade med mamma på telefon på hemvägen och vi bestämde att åka till badet mitt i skogen i veckan. För mer svamp och för att bada, måste ha varit minst 25 g i vattnet så skönt. Åkte förbi Isabelle på hemvägen ch fick en bit smörgåstårta av hennne, så den åt vi till fikat.

Till middag blev det grekiska köttbullar, potatismos och svampsås. Mmmmmm smakade väldigt bra efter en skön dag i skogen.

Måste också lägga in en bild på den helt underbara blå häst jag köpt till mitt lilla barnbarn Signe

Inga kommentarer: