Välkommen

20 juli 2009

Kärlek vid första ögonkastet

För 23 år sedan åkte Carina och jag till Gotland för att ha 14 dagars semester. Mina 2 döttrar var hos min exman under 4 veckor. Kom fram tidigt på Lördags morgonen, och åkte till min farmor och farfar. Dom var vakna och vi fick frukost. Åkte sedan vidare till Norderstrand där vi hyrt en liten stuga.

Solade och badade under dagen och njöt av semestern. På kvällen skulle vi gå och äta i Visby. Vi gick förbi en pizzeria som jag tyckte vi kunde stanna vid, men Carina ville gå vidare. Efter 1 timmes traskande i stan så gick vi till slut tillbaka till pizzrian och satte oss där för lite mat.

Efter ca 30 min kom det in 2 killar som ställde sig i baren med ryggen imot oss. Något fick mig att titta lite extra på den mörka nacken på en av killarna. Vad vet jag inte eftersom jag inte såg hans ansikte, men jag ville att han skulle vända sig om. Jag sa till Carina - Där står min blivande man. Hon tittade på mig som om jag var totalt galen, var ju ganska nyskild och ville vara fri trodde jag.

Till slut vände sig kille om och då visste jag att honom skall jag leva resten av livet med. Låter helt knäppt, men precis så kände jag. Jag bara visste att han var mannen för mig och mina 2 döttrar.

När vi skulle gå gick jag fram till killarna och frågade vad dom skulle göra efter att dom tömt sina öl,varpå den ljusa kille Lelle svarade lite småsurt - Köpa en till. Den mörka kille sa ingenting.
Jag kände mig dum och Carina och jag gick ut. Men ute på gatan tittade jag in genom fönstret och såg att den mörka killen tittade efter mig och då var jag ännu mer säker, det var ju HAN. Jag bad Carina gå in och be honom komma ut ensam och det gjorde han.

Jag frågade vad han hade för planer för kvällen om han kunde tänka sig att följa med mig och Carin ut för att umgås och lära känna varandra och det ville han. Han hämtade sin sura kompis så gick vi vidare ner till ett ställe i stan. Där satt vi nästan hela natten och pratade som tokiga eller jag var väl den som pladdrade mest. Vi hade en härligt rolig kväll alla 4.

Jag visste nu att denna kille Michael skulle bli min och det för alltid, men hur kan jag vara så säker. Killarna gick med hem till vår stuga och vi fortsatte att prata fram till morgonen. Vi åkte till deras stuga utanför stan för dom skulle ta båten hem till Stockholm på morgonen. Kom ner till kajen och satte oss i vänthallen innan båten skulle gå. Då reser sig Micke upp och går fram till biljettluckan, kommer tillbaka och säger - Jag har bokat om vår hemresa till i morgon ! Jag vill stanna 1 dygn till med dig, gissa om jag blev överlycklig. Lelle gapskrattade inte precis,men han fick lov att stanna han också.

Vi åkte och handlade frukost och åkte tillbaka till Klinten och satte oss i morgonsolen och tittade på båten som styrde mot Stockholm utan min blivande man ombord, och jag var överlycklig och galet kär.

Ett underbart roligt dygn hade vi innan killarn skulle tillbaka hem. Carina och jag hade en rolig semester med sol, bad och rock and roll på kvällarna. Men jag hade bara Micke i huvudet och ville hem. Samma fredag som vi kom hem ringde jag Micke och han kom till Mörby C där jag mötte upp honom.Den fredagen flyttade han in och är fortfarande kvar. Efter 36 timmar på Gotland var vi tok kära.

Året därpå den 19 Juli gifte vi oss på Gotland med Gabrielle och Michaela som tärnor. Min pappa och hans sambo Marianne kom ner och firad bröllopet med oss.
Underbar middag och en mycket lycklig dag i mitt liv.Stor fest hade vi när vi kom hem för hela släkten. Året därpå 1988 föddes vår dotter Isabelle.

Så i går den 19 Juli firade vi 22 årig bröllopsdag och jag kan säga att jag är ännu lyckligare idag eftersom jag får dela mitt liv med min älskade man Michael, mina döttar och våra barnbarn.
Tänk att jag hade så rätt när jag såg nacken på Micke för första gången, han var MIN.

I går åt vi god mat i Kista, jag fick en GPS i present och vi tog en lång härlig hundpromenad på kvällen när vi kom hem. Älskar min man, min famlj och mitt liv i Roslagen. Jag kan inte önska mig något mer. Älskar dig mest av allt Micke.




1 kommentar:

trassligatizzan sa...

Så underbart!!
Att man kan känna det på sig och de verkligen blir så. <3