Välkommen

15 juli 2009

Min viktminskning

Jag är så glad att jag bestämde mig för att göra en Gastric Bypass
och lika glad för att jag fick den beviljad. I dag 2 månader efter open så har jag gått ner 18 kg och minskat 22 cm i midjan. Allt känns lättare och skönt att inte bli anfådd för det lilla minsta.

Maten i dag är något som jag måste få i mig för att få näring, inget jag längtar efter direkt. Men enligt sköterskan på återbesöket så blir det bättre framöver. Nu är jag inte sugen, inte hungrig och jag äter för att jag måste, inget annat. Men det stör mig inte speciellt. Snacks och godis är totalt ointressant, skönt nog.

Jag kan äta det mesta, men mår bäst av grönsaker och frukt. Kött känns "tungt" och inget jag måste äta. Fisk och kyckling funkar bättre. Mängden dock är antagligen för lite per dag, det blir ca 1 dl till varje mål. Dricka vatten ska jag i mängder, 2 l om dagen. Men det är nog det som är jobbigast att få i sig. Klarar jag 8-10 dl om dagen så är det bra.

Jag hoppas på att gå ner ca 20 -22 kg till, då är jag nöjd. Men känner mig väldigt nöjd just nu också.

Inga kommentarer: