Välkommen

19 juli 2009

Lördag och loppis

Kårsta Gårds loppis


Solen strålar och jag fixar en matsäck med sallad och annat gott. Hämtar tjejerna så åker vi på loppisrunda i Roslagen. Så mysigt att tuffa fram på småvägar och njuta av naturen. Åkte till Kårsta Gård och loppisfyndade. Hittade en så fin vit sommarklänning till mig från Bik Bok och en klänning till lilla Signe, båda för 50:-Wide köpte dockor och Lone lite kläder och ett hopprep, allt för några tior. Micke "vaktar" eller vilar vid ingången till ladan

Ångrar nästan att jag inte köpte trästatuettern för en hundring. Gabrielle matade hönsen och Lone och Wide mumsade korv. Jag letade vidare och hittade så fina salladsbestick i trä. Åkte vidare till nästa ställe och Gabrielle hittade en telefon.

Sedan åkte vi till en liten mysig insjö mitt i skogen och tjejerna badade. Gabrielle premiärbadade. Vi åt en mysig lunch och bara slappade i solen. Åkte vidare hemåt för att slappa och göra en god middag. Fläskfilé med kantarellsås och ungsbakade grönsaker. Avslutad kvällen med melon och Tv mys.

Inga kommentarer: