Välkommen

2 oktober 2009

Internetkrångel, födelsedag och ankdöd

Internet har krånglat och i dag har Telia varit här och kollat vad det kan vara för fel. Vet inte riktigt om det här kommer att funka nu , men hoppas så klart på det.

Veckan har varit bra och jag har träffat en helt underbar kvinna som heter Camilla. Camilla bor i Nora och har varit i Stockholm för att göra sin GBP. Vi har träffats på ett viktforum som vi båda är medlemmar på Viktdropp

Jag åkte in till stan i Tisdags, var och beställde våra biljetter till Kinaresan. Vi åker till Peking den 18 mars och sedan vidare till Hainan för att sola och bada 1 vecka, så HÄRLIGT. Åkte till Ersta där Camilla skrivit in sig inför sin op.

Vi gick på "En liten grek på söder" och åt härlig grekisk mat. Satt i över 4 timmar och pratade om allt och ingenting, så mysigt. Camilla känns som min syster, vi är så läskigt lika. Jag är så glad att jag bestämde mig för att hålla Camilla sällskap kvällen före hennes operation. Tack Camilla för en toppenmysig kväll, du är en underbar person.

I Onsdags var Britta och jag i skogen och plockade som vanligt massor av trattkantareller. Britta sa innan vi åkte att hon kunde åka med men några svampar trodde hon inte att hon skulle hitta. Men oj vad hon plockade vi hittade ju massor. Så härligt att gå i skogen, när svamparna står i parad och vill bli plockade.



Strålande sol och min födelsedag känns riktigt bra. Ankorna släpps ut och det är som vanligt full fart i ankgården. Tycker det är så mysigt att sitta på förstukvisten med en kopp kaffe och bara njuta av ankornas glädje.
Fixar mig i ordning för jag skall ner till Thina och fixa naglarna. Vid 12 tiden är naglarna snygga igen och vi åker till Arninge för att äta lunch på .

Tillbaka till Åkersberga och släpper av Thina vid jobbet. Sedan till Täby C för att köpa en laddare till mobilen som jag skall ha i bilen. Tar mig in till Ersta Sjukhus och hälsar på Camilla som mår toppenbra efter sin operation. Så mysigt att träffa henne igen. Camilla är en sådan person som man vill åka och fika hos flera gånger i veckan. Hon är härlig att prata med och en glad tjej. Tyvärr så är det 25 mil till Nora, men någon helg ska vi ta oss dit och träffa hela familjen.

Kom hem vid 18 tiden och då hade Micke tagit hand om min älskade personliga härliga anka Lali. Hon låg död och halvt uppäten på grusgången. Tror inte att det var räven utan en rovfågel. Lali flög gärna upp och satte sig på hustaket och det blev antagligen hennes död. Kritvit och helt oskyddad på taket, blev hon ett lätt byte för fågeln. Är inte blödig då det kommer till ankorna, utan vill att dom skall kunna gå i trädgården om dom vill. Har man ankor så är det bara att inse att andra djur vill stilla sin hunger. Men tråkigt att den personligaste och favoritankan fick dö på detta sätt.

Vackra Lali

Gick på Shamrocks och åt en kanongod middag. Tillbaka hemma vid 22.30 tiden då tog Isabelle min bil för hon skulle åka till Solna i dag och beställa biljetter till AIK tåget till Göteborg den 1 Nov. Hoppas så att hon får biljetter, vill inte att hon skall köra själv hela vägen till Göteborg. Ja jag vet att hon nu har körkort, men hon är min dotter och jag får hispan på att tänka på 6-7 timmars körning när hon är så färsk bakom ratten.

Idag Fredag och helgen framför oss

Inga kommentarer: