Välkommen

4 oktober 2009

Loppis, loppis och kalas med mina älsklingar

Fredag och Issa lånade min bil för att köpa tågbiljetter till AIK tåget den 1 Nov. Hon lyckades få sina biljetter så hon var så glad. Hon kom och hämtade mig så åkte vi till Täby och kollade runt efter en höstjacka till mig. Hittade en på klädettan.

Isabelle och Gabrielle lånade Mickes bil på fredagskvällen och packade den full av loppisprylar.Lördagen fick jag lite sovmorgon. Gick ut och kollade den skadade stackars ankan som blev attackerad av rovfågeln i Fredags. Såret eller urgröpningen på ryggen som är ca 7x7 cm såg märkligt nog riktigt fint ut.

Hoppas vackra Idun klarar sig.


Åkte till loppisen och lämnade 3 säckar med urvuxna kläder till Gabbi och Issa. Folk var som tokiga och slet i deras prylar.

Mina söta döttrar Gabrielle och Isabelle


Massor av bilar hade ställt sig på långa rader och jag fyndade igen. En svart Helly&Hansen parkas hittade jag för hela 50:-, så skitfin är den. Hittade 1 par snygga jeans, brun snygg väska och lite kläder till barnbarnen som vanligt.



Michaela min mellandotter stod med sin bil intill Isabelle och Gabrielle. Min lilla sötnos Signe var med och sålde även hon.


Men bäst var mammas sockerkaka



Idag Söndag blev det mer loppis eftersom tjejerna sålde även idag. Michaela stannade hemma och tapetserade Signes rum. Jag och Camilla åkte till loppisen och självklart fyndade jag lite till. Både till mig och mina barnbarn.

Himmlen blev svart och det började droppa vid 14 tiden, då åkte Camilla och jag hemåt. Det ösregnade efter ca 5 min.

Hem för att fixa lite god mat till 17 tiden då döttar med respektive skulle komma för att gratulera mig. När jag kom hem hade min älskling städat och gjort så fint i huset. Jissus, jag är så bortskämd av Micke. Gjorde grekiska piroger, tsatziki, paprikaröra, vitlöksbröd och en smarrig sallad. Gott som attan.

Paprikaröra

Dela 4 röda paprikor som grillas i ugn 30 min. Ta bort skalet och lägg i bunke.
1 liten burk keso med olivsmak
En knippe rucculasallad
2 msk olivolja
salt och peppar

Kör detta med en mixerstav
Hacka 1 dl gröna oliver smått och blanda ner och rör om.
Supergott på vitlöksbrödet....mums

Min lilla vackra Signe, mormor älskar dig massor



Svärson, make, svärson



Moster Gabrielle med Signe



Anton och Signe 2 favoriter.



Ännu en MYSIG helg, även om Lördagen var svinkall, burrr.

Inga kommentarer: