Välkommen

3 juni 2010

Betong och Pirog

Äntligen fick jag med makens hjälp ihop min form till betongtråget i går kväll. Längtade verkligen att få komma igång med gjutningen idag.

100 kg betong gick det åt så det var en del att röra om. På med munskyddet så är det bara att jobba på. Härligt att stå i solen och bara göra det som är roligt.



Nu ska det stå och brinna i 2-3 dagar så hoppas jag att det blir bra med blommorna i sedan.


Så här blev det när det nu är klart.


Nu har jag gjort piroger till lunch, blev så sugen. Goda som attan blev dom, men orkar bara 1. Så det finns ett gäng kvar. Någon som är sugen ?


Pratade med min snart 80 åriga pappa som var lite orolig för sitt hjärta. Han fick en pacemaker förra året som har funkat toppenbra. Men den sista tiden har pappa inte orkat med sina promenader och cykelturer. Han var på en stor hjärtundersökning i går, men tack och lov så var det inget fel alls på hans hjärta. Pacemakern gör så han får lite hjärtklappning, och det ska nu justeras. Härligt pappa ut på hojen igen nu. Idag hade han cyklat 1½ mil.

Min älskade pappa med Lone och Wide förra sommaren då vi var i Borlänge och hälsade på. Han lekte med barbidockorna med tjejerna.



Nu blir det latte och boken i solstolen en stund. Sedan skall det städas och sedan hämta bilen som har fått en ny framruta. Ut i solen med er och njut av vår underbara svenska sommar........:)

Inga kommentarer: