Välkommen

15 juni 2010

Har jag en

lydig eller korkad hund ?

Smilla min lilla Pudel brukar alltid åka med mig i bilen, men ibland måste hon vara kvar hemma. Igår skulle jag träffa Donna i stan och solen kikade fram lite då och då. Ville inte riskera att ha Smilla i bilen med en strålande sol, så hon fick vara kvar hemma med de andra 2 hundarna.

Innan jag åkte så satte jag upp kompostgaller in till vardagsrummet så att hundarna har mindre yta att vakta över när dom är ensamma. Åkte iväg , hade en mysig lunch med Donna och var hemm på e.m igen.

Vem möter mig vid grinden ? Jo, Smilla glatt viftande på svansen !
Men vad f*n ?

Hur länge har hon varit ute på tomten ? Jycken har slingrat sig imellan kompostgallren och gått ut genom kattluckan. Men att komma in funkar inte då måste hon ha en magnet runt halsen, liksom katten har.

Så frågan är hur smart är hon ?
Hon kom ut men inte in.
Hon stannade på tomten istället för att sticka iväg.
Hon blev inte stulen.

Frågar igen då:
Hur smart är JAG ? Katten är störren än hunden så självklart kan hon ta sig ut genom kattluckan. Så nästa gång låser jag den från insidan, och skrattar mig lycklig att hon valde att vara kvar på tomten. Hon har säker legat i soffan på veranda och njutit i solskenet, hoppas jag.

Min lilla rackarhund

3 kommentarer:

Leigha sa...

Hahahaha... inte så dum ;-)
Vilken underbar bild på busig och smart jycke!

Monica sa...

hahaha smart och snygg som ägaren ♥

mumin sa...

Hi hi vilken rolig hund du har! Väldigt smart skulle jag vilja säga:)
massor kramar