Välkommen

16 juni 2010

Bor vi bra eller bor vi bara

så förbaskat underbart ?

Sista huset på gatan vid vändplan, knappt någon som går förbi här. Det är 4 hus på vår sida, och bara ett som vi ser, där bor det gulliga grannar. Vi hjälper varandra då vi reser bort och umgås över staketet vilket passar mig utmärkt. Plockar svamp gör vi även tillsammans grannfrun och jag ifs.Det är tyst och lugnt här och ingen insyn, vi bor i paradiset.

I dag strålar solen och vi har sol hela dagen tills den går ner, underbart skönt. Funderade först på om jag skulle klippa gräset, men överlämnar det till maken då han kommer hem. Önskade att jag hade en diskmaskin idag, men han hade redan åkt till jobbet då jag gick upp.

I går var vi slappa och struntade i disken så jag vaknade till det här Urrrk

Så det var bara att sätta igång


Har under dagen satt in lite "leksaker" på Tradera, sen har jag inte gjort något mer :)Jo, förberett kvällens middag som blir Pannbiff med lök.

Hundarna och jag har varit i skogen och bara njutit av att vi bor mitt i liksom. Mysigt att plocka med sig en bukett blommor från promenaden.


Det är inte bara hundarna och jag som går i skogen katten Sfinx ska alltid skutta med också och jagar Smilla som en galning genom grönskan.

Nu ska jag sätta mig i solen på Altan och njuta av den vackra sommaren och det här


Ha en skön kväll, det ska jag ha när gullgubben kommer hem. Ankorna ska flytta ikväll, det känns lite prutt.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaa...jag har diskhòg, stryka hòg, tvàtthòg...usch, skàrpning!

Leigha sa...

Varför ska ankorna flytta???
Trodde du älskade dem...

Kram

Ann Jolby Solander sa...

Jag älskar mina ankor, därför får dom flytta. Räven stryker runt här varje kväll, ankorna får hispan. En har han tagit, en har rovfågeln tagit, nu är det slut med det.

Ska nu bo i en rävsäkrad inhängnad som INTE ligger mitt i skogen.