Välkommen

26 maj 2010

Dumjävel

Dum, dummare, dummast JA det är killen som slammsuger hos oss.

Har han varit här förut JA
vet han att vi har hundar JA
stängde han grinden som har både hasp och kjedja NEJ
stack hundarna JA
kom båda tillbaka NEJ
blev jag förbannad JA

Smilla kom snabbt tillbaka då jag ropade på dom, Meghan var som bortblåst. 30 m ner i backen går vägen, visserligen en 30 väg, men alla tar inte hänsyn till det.

I pyjamas och makens träskor, håret på ände kommer jag farande i 180 och ropar. Samtidigt kommer sopbilen, killen som kör bara stirrar på mig.

Ingen hund vid vägen, upp för skogsbacken igen i för stora träskor som envisas med att åka av, kottar är inte skönt att trampa på.

Travar på i rask takt med katten skuttandes runt mina fötter, men ingen Meghan. Hinner ganska långt in i skogen så kommer jycken glatt springade, men vad kul matte kommer du och vill vara med på promenaden ?

Åh, så skönt att hitta henne, vet ju att hon kommer hem, men hjärtat tar några extra skutt de gånger hon har lyckats komma ut från tomten. Hon är en vallhund och har ork som en tjur och är totalt orädd och älskar allt och alla.




Grattis min duktiga dotter Gabrielle till dina toppenbetyg, du har varit så jätteduktig :) Grattis till ditt nya jobb också, älskar dig.

Inga kommentarer: