Välkommen

7 maj 2010

En hungrig gynnare

Jag stod just och diskade och hade ställt ut soppåsen på altan. Då smäller det till vid ytterdörren. Hundarna blir som tokiga och vrålskäller. Jag tror att det är katten som vill in den vägen, men bryr mig inte eftersom han har en kattlucka att ta sig i genom. Så tittar jag ut på tomten och där kommer "vår" räv med soppåsen i munnen. Inte det enklaste att ta sig över staketet med det jättebytet i munnen. Jag öppnar altandörren och ber honom släppa påsen, det gör han också.

Räven tar sig över staketet och tittar på mig, han är ganska orädd. Jag hämtar soppåsen och går in. Snabbt är han tillbaka och nosar efter påsen. Jag har pizza i kylen och hämtar den. Räven står nu bakom granen och spanar ner på tomten. Jag slänger ut pizzan och kokta makaroner över staketet. Nu sitter jag vid fönstret med kameran beredd om räven kommer tillbaka för att äta lite pizza. Fåglarna äter makaroner hejvilt.

Underbart att bo som vi gör, älskar mitt lilla hus i skogen.

Inga kommentarer: