Välkommen

2 maj 2010

Helg igen

Det blev en lugn och mysig Valborg, utan eld. Kallt och ruggit och Micke var inte helt frisk så han var inte ett dugg pigg på att ta sig till någon eld. Det var inte jag heller ifs. Vi lagade en god middag och tog det bara lungt och mös hela kvällen.

Lördag och Michaela, Peter och Signe kom och åt lunch med oss.Signe tyckte det var gott med spagetti och köttfärssås.



Sen var det fikadags till Signes stora förtjusning, det fanns ju chokladkakor.....Mums sa, Signe.



Som alltid mysigt med besök av barn och barnbarn.

Äntligen har jag gjort klart mosaiken på köksgolvet, vet inte varför det har tagit så lång tid att få ur tummen. Nu är den iaf på plats och bra blev det. Hann också plantera vita pelargoner i blomlådorna på verandan. Satte även en Bokharabinda och en Kaprifol framför verandan.




Slapp lördagskväll framför Tv med ett glas vitt och lite mat. Gjorde en pizza som var kanongod.

Idag åkte vi till Haninge för att kolla hojbrallor till mig och jag hittade ett par så snygga svarta skinnbyxor.Var på Media Markt för att köpa en sladd till filmkameran, köpte även Uno Svenningssons samlingsalbum med gruppen Freda, mysmusik. Vidare till Plantaget och köpte en Italiensk Klematis, den är så vacker i färgen. Har nu ett gäng klematis lite här och var i trädgården, köper en ny varje år.



Nu är mina deklarationer klara med Mickes hjälp, så tack för det.

Längtar till i morgon, då är vi några från Viktdropp som skall träffas i Täby C och fika, ska bli riktigt kul.

1 kommentar:

Monica sa...

va fint golvet blev;) riktigt fint, vi ses sen Kram