Välkommen

20 maj 2010

Myshörna

Den gamla soffan blev stående på altan under en pressening hela vintern.
Åkte till loppisen igår med Gabrielle och hittade fina gardiner. Sydde ihop gardinerna idag och draperade soffan och gjorde en myshörna på altan. Där sitter man riktigt skönt i solskenet utan insyn. Tja, vem skulle se mig, vi bor ju i skogen :)




Har nu varit ute i skogen och letat efter min anka, den var borta i morse. Hon har antagligen tagit sig ut själv och nu vet jag inte vart hon är. Men jag misstänker starkt att räven sett henne utanför inhängnaden. Ankor kan hålla sig en bit bort men kommer oftast tillbaka vid matdags. Hoppas verkligen att hon kommer tillbaka, tycker ju om mina ankor.



Mer mys kan ses på denna bild. Meghan när hon var 9 veckor gammal och njöt att sova i min säng.Söt så man får andnöd.



Lika söt idag ifs.


Sötnosarna har varit många här i vår familj, är ju lite djurtokig minst sagt. Här är Katten Alice som blev 11 år, sedan tog räven henne. Tintin en helt underbart mysig blandras blev 12 år och var en fantastisk hund på alla vis.




Nu ska jag sätta mig i myshörnan och läsa om Thailand och dricka en latte och njuta av mitt härliga liv.

I morgon kommer min bästa goaste Madde och hälsar på....längtar.

3 kommentarer:

ANNA sa...

Åh vad jag tycker om att höra dig berätta om dina djur!
Varm kram

Jennie sa...

Aaa jag håller med Anna.

Vår egna lilla Dr Dolittle. <3

Bloggarmorsan sa...

Hej!
Hoppas du hittar ankan. Älskar tyget på soffan! Heeeelt underbart mustigt!!!
Kramkram Helena